Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Ίμια



 απο πιτσιρικο
Ένα μεσημέρι του καλοκαιριού του 2004, έφευγα από το Γενικό Νοσοκομείο Γεώργιος Γεννηματάς για να επιστρέψω στο σπίτι μου. Την ημέρα εκείνη τα μέσα μαζικής μεταφοράς είχαν απεργία, οπότε πέρασα απέναντι και περίμενα για ταξί. Για καλή μου τύχη, ένα ταξί με έναν επιβάτη σταμάτησε και κάθισα στο πίσω κάθισμα.
Πριν το ταξί ξεκινήσει, δυο ακόμα άνθρωποι –ένας αξιωματικός και μια υπαξιωματικός του Στρατού που περίμεναν έξω από το Πεντάγωνο- παρακάλεσαν να μπουν στο ταξί.
Φυσικά, κανείς μας δεν είχε αντίρρηση, αφού είναι γνωστό πως, τις ημέρες που απεργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τον ρόλο αυτό τον παίζουν τα ταξί. Έκατσα πίσω από τον οδηγό και επιβιβάστηκαν και αυτοί.
Ο οδηγός του ταξί είχε μια διαβολεμένη διάθεση για κουβέντα, η οποία φούντωσε από την παρουσία των δυο στρατιωτικών.
Από τις πρώτες φράσεις του έγινε φανερό πως ήταν οπαδός της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν μια εποχή που, όταν έμπαινες σε ταξί, ήταν να σαν να έμπαινες στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας. Βέβαια, μετά την χρεοκοπία και τις ατελείωτες ώρες αναμονής για επιβάτη στις πιάτσες, οι οδηγοί ταξί έχουν μια πιο επαναστατική διάθεση.
Ο οδηγός του ταξί αποθέωνε την νεοεκλεγμένη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και έβριζε το ΠΑΣΟΚ. Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι έχει να πει σήμερα. Μάλλον θα ψηφίζει Χρυσή Αυγή.
Μιλούσε ακατάπαυστα και εκθείαζε τον Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας. Υποστήριζε πως τον γνώριζε προσωπικά και πως ήταν σπουδαίος άνθρωπος και πατριώτης. Δεν του απαντούσε κανείς μας. Εγώ προσωπικά δεν είχα καμία διάθεση για συζήτηση. Με απασχολούσαν τα δικά μου προβλήματα.
Ο οδηγός του ταξί, απτόητος, άρχισε να ρίχνει εθνικοπατριωτικές κορώνες, με την ελπίδα να συγκινήσει τουλάχιστον τους δυο στρατιωτικούς. Τζίφος.
Και τότε άρχισε να μιλάει για τα Ίμια. Για την «προδοσία» του Κώστα Σημίτη, για το ΠΑΣΟΚ που πρόδωσε την πατρίδα, για τον πατριώτη Καραμανλή που θα βούλιαζε τα τουρκικά πλοία και για «τα παλικάρια μας που χάθηκαν».
Επειδή κανείς μας δεν του απαντούσε, είχε αποφασίσει πως είμαστε όλοι πασόκοι του κερατά. Δεν του περνούσε καν από το μυαλό πως μπορεί να ήμασταν κουρασμένοι άνθρωποι που θέλουν μόνο να πάνε στα σπίτια τους.
Η βελόνα είχε κολλήσει στα Ίμια, την προδοσία, τις σημαίες και τα ηρωικά παλικάρια μας που σκοτώθηκαν. Είχε πάθει ντελίριο. Έκανε και ζέστη εκείνη την ημέρα.
Αφού βεβαιώθηκα πως ήμουν κοντά στον προορισμό μου, αποφάσισα να μιλήσω:
«Κοιτάξτε, επειδή εγώ είμαι ΠΑΣΟΚ και δεν γουστάρω τα έθνη και τις πατρίδες, μήπως θα μπορούσατε να μου θυμίσετε τα ονόματα των τριών αξιωματικών που σκοτώθηκαν στα Ίμια;».
Σιωπή. Έβλεπα το πρόσωπό του στον καθρέφτη. Ήταν κατακόκκινος. Ήταν έτοιμος να κάνει μπαμ.
«Τι σημασία έχει αυτό;» «Ε, πώς δεν έχει; Αφού είστε πατριώτης και λέτε πόσο σας πείραξαν τα Ίμια, θα πρέπει τουλάχιστον να θυμάστε τα ονόματα των αξιωματικών που σκοτώθηκαν κάνοντας το καθήκον τους» «Δεν τα θυμάμαι τώρα!» «Θα σας τα θυμίσω εγώ: Γιαλοψός, Καραθανάσης, Βλαχάκος»
Είχε γίνει μπαρούτι. Αν είχε όπλο, θα με πυροβολούσε. Δεν είχε. Πάντως, έβγαλε τον σκασμό. Επιτέλους.
Λίγο μετά, κατέβηκα στο ύψος της Πύλης του Αδριανού. Οι δυο στρατιωτικοί κατέβηκαν για να μπορέσω να βγω από το ταξί. Ο αξιωματικός –με τον οποίο δεν είχα ανταλλάξει ούτε μια κουβέντα- μου έσφιξε δυνατά το χέρι και μου χαμογέλασε.
Υπάρχει κάτι που δεν κατάλαβα ποτέ με τους Έλληνες αξιωματικούς που σκοτώθηκαν από την πτώση του ελικοπτέρου στα Ίμια.
Αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι πώς και γιατί τους «χαρίσαμε» στους ακροδεξιούς.
Είναι πραγματικά ακατανόητη η στάση μεγάλου μέρους του κόσμου της Αριστεράς απέναντι στους νεκρούς των Ιμίων. Λες και οι τρεις Έλληνες αξιωματικοί ήταν φασίστες. Δεν ήταν. Ήταν τρεις Έλληνες στρατιωτικοί που σκοτώθηκαν ενώ τηρούσαν τον όρκο τους. Όχι σε ξένο έδαφος. Δεν βρίσκονταν σε κάποια επιθετική αποστολή σε ξένη χώρα. Ήταν εντός της ελληνικής επικράτειας. Εκτελούσαν διαταγές και υπερασπίζονταν τη χώρα τους.
Μπορώ να καταλάβω την απέχθεια για τους αστυνομικούς• στην πλειοψηφία τους είναι σκυλιά του συστήματος, στρέφονται εναντίον των πολιτών και καθημερινά πληροφορούμαστε πως υπάρχουν βασανιστές και επίορκοι αστυνομικοί.
Αλλά για τους στρατιωτικούς γιατί; Ακόμα κι αν πιστεύεις στην παγκόσμια ειρήνη και διαφωνείς με την ύπαρξη στρατών, αν έχεις έστω και ελάχιστη γνώση της πρόσφατης ιστορίας, ξέρεις πως, ρεαλιστικά, δεν μπορεί σήμερα μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει στρατό.
Άλλωστε, οι τρεις Έλληνες που σκοτώθηκαν στα Ίμια, ήταν αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού. Δεν ήταν καν καραβανάδες. Το Πολεμικό Ναυτικό είναι παραδοσιακά δημοκρατικό.
Το επιχείρημα πως οι ακροδεξιοί έκαναν σημαία τους τα Ίμια δεν μπορεί να σε κάνει να αδιαφορήσεις ή να απαρνηθείς τους νεκρούς αξιωματικούς.
Οι τρεις αξιωματικοί δεν είχαν καμία σχέση με τα πολιτικά παιχνίδια της ελληνικής κυβέρνησης εκείνη την εποχή.
Σε επίπεδο προσώπων, πολλοί ακροδεξιοί –μέσα στη θολούρα τους- θαυμάζουν και τον Τσε Γκεβάρα. Είναι αυτός λόγος για να τον απαρνηθούμε;
Αν αύριο οι ακροδεξιοί ανακαλύψουν πως ο Άρης Βελουχιώτης ήταν πατριώτης –γιατί ήταν- και τον κάνουν λάβαρο, θα πρέπει οι αριστεροί να τον αποκηρύξουν;
Αντιλαμβάνομαι πως υπάρχει μια τεράστια σύγχυση που δεν επιτρέπει σε κάποιους να αντιληφθούν τη διαφορά του εθνικιστή από τον πατριώτη. Είναι σαν να μην μπορείς να ξεχωρίσεις τον Γεώργιο Παπαδόπουλο από τον Γεώργιο Καραϊσκάκη.
Όσο υπάρχει αυτή η σύγχυση, οι Έλληνες θα είναι μονίμως μέσα στη διχόνοια.
Οι άνθρωποι αγαπούν την πατρίδα τους. Πάντα θα την αγαπούν. Σε όλο τον κόσμο. Άλλο πατρίδα, άλλο έθνος. Άλλο πατρίδα, άλλο έθνος-κράτος.
Αν σε ενοχλεί η σημαία στα χέρια του φασίστα, μην την σκίζεις. Να πας να του την πάρεις. Και να την κρατήσεις εσύ. Γιατί η δική σου πατρίδα δεν μισεί τις πατρίδες των άλλων. Μην του τη χαρίζεις.
Δεν έχω καμία διάθεση να κάνω αναλύσεις για πατρίδες και έθνη.
Θα θυμίσω μόνο πως οι αντάρτες του ΕΛΑΣ τραγουδούσαν «θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτεριά».
Και σκοτώνονταν γι’ αυτό. Μόνο γι’ αυτό. Ούτε για μισθό, ούτε για διορισμό στο δημόσιο, ούτε επειδή περίμεναν κάποια άλλη υλική ανταμοιβή.
Όποιος δεν αναγνωρίζει την αξία αυτών που χάνονται την ώρα του καθήκοντος στην πατρίδα, ας σεβαστεί τουλάχιστον το γεγονός πως οι ζωές των δικών τους ανθρώπων –σε αντίθεση με τις δικές μας- θα έχουν πάντα μια μεγάλη ανοιχτή πληγή.
Νομίζω πως αυτό μπορούμε όλοι να το καταλάβουμε.
Χριστόδουλος Καραθανάσης, Παναγιώτης Βλαχάκος, Έκτορας Γιαλοψός. Άξιοι.
(Ο τάφος του Έκτορα Γιαλοψού βρίσκεται στο νεκροταφείο της Πετρούπολης. Την φωτογραφία την τράβηξα την περασμένη Τρίτη.)

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Η αυτοδιαχείριση προ των πυλών

Συνέντευξη με τον Μάκη Αναγνώστου από το σωματείο εργατών της Bιομηχανικής Mεταλλευτικής
Σε ποιό στάδιο βρίσκεται σήμερα ο αγώνας σας;
Από την προηγούμενη συνέντευξη έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Πλέον έχουν παρθεί αποφάσεις που δεν είχαν ληφθεί το προηγούμενο διάστημα. Μέχρι ένα σημείο κοιτούσαμε να ακολουθήσουμε τον δρόμο της νομιμότητας και τίποτα άλλο, όμως είδαμε ότι με τον δρόμο αυτό πάει μακριά η βαλίτσα. Γι’ αυτό και η συνέλευση αποφάσισε να ακολουθήσει άλλον δρόμο, νόμιμο πάλι, αλλά βασισμένο στη λογική πως νόμος είναι το δίκαιο του εργάτη και όχι ο αστικός νόμος.
Είστε απλήρωτοι από τον Μάιο του 2011, ενώ από τον Σεπτέμβριο έχει λήξει και το επίδομα επίσχεσης εργασίας που λαμβάνατε από τον ΟΑΕΔ. Πώς επιβιώνετε σε αυτές τις συνθήκες;
Ίσα ίσα επιβιώνουμε, αν λέγεται αυτό επιβίωση. Η αλήθεια είναι ότι σε κάποιες ακραίες περιπτώσεις έχει ενδιαφερθεί το Υπουργείο αλλά ουσιαστικά η βοήθεια αυτή είναι ελεημοσύνη και δεν δίνει λύσεις στο πραγματικό πρόβλημα που είναι η ανεργία. Αυτό που θέλουμε εμείς είναι εργασία και όχι ελεημοσύνη.
Θα ήθελα να μου πεις για την ανταπόκριση που έχει ο αγώνας σας και για την αλληλεγγύη που σας δείχνει ο κόσμος.
Υπάρχει βοήθεια απ’ όλη την Ελλάδα αλλά και από το εξωτερικό. Βέβαια αυτοί που μας υποστηρίζουν είναι φτωχοί άνθρωποι. Δεν είναι ούτε μεγάλοι εκδότες, ούτε μεγάλοι εργοδότες. Είναι άνθρωποι λαϊκοί, εργάτες, εργαζόμενοι και μάλλον οι περισσότεροι άνεργοι, οι οποίοι όμως μας υποστηρίζουν με το υστέρημα τους. Άλλοι μας φέρνουν ένα πακέτο μακαρόνια, άλλοι ένα σακουλάκι φασόλια ή άλλοι μας υποστηρίζουν δίνοντας 2 ευρώ οικονομική ενίσχυση. Ακόμη όμως και αυτή η μικρή βοήθεια είναι για εμάς σημαντική και μας δίνει δύναμη και κουράγιο να συνεχίσουμε.
Μια μερίδα της “αριστεράς” σας έχει κατηγορήσει ότι με την προσπάθειά σας να πάρετε τον έλεγχο του εργοστασίου στα χέρια σας προσπαθείτε να γίνετε μικροί καπιταλιστές. Πως απαντάτε σε αυτούς;
Σε αυτούς έχουμε απαντήσει ήδη. Όταν το εργατικό κίνημα είναι δίπλα μας αυτοί οι αγώνες είναι δύσκολο να ξεφύγουν από το πλαίσιό τους. Όταν όμως το κίνημα απομακρύνεται οι εργαζόμενοι σαν εργαζόμενοι προσπαθούν να βρουν τρόπους για να επιβιώσουν και υπάρχει κίνδυνος να αστικοποιηθεί το όλο ζήτημα.
Στις τελευταίες απεργιακές κινητοποιήσεις επιλέξατε μία διακριτή στάση τόσο από την ΓΣΕΕ όσο και από το Π.Α.ΜΕ. και τον Συντονισμό Πρωτοβάθμιων Σωματείων. Τι σας οδήγησε στην απόφαση αυτή;
Όλα αυτά είναι αποφάσεις της γενικής συνέλευσης. Θέλω να πω ότι δεν ήταν πρόταση της διοίκησης του σωματείου -αν και δεν λειτουργούμε ουσιαστικά σαν διοίκηση- το που θα πάμε, αλλά υπάρχει πάντα προβληματισμός για το που θα πάμε, συζητείται μέσα στην γενική συνέλευση και η γενική συνέλευση αποφασίζει. Η γενική συνέλευση έχει αυτή την στάση γιατί έχει δει κάποια πράγματα τα οποία εγώ δεν θέλω να κριτικάρω.
Δεν θέλεις να μας πεις τι ακριβώς ήταν αυτά που είδαν οι εργαζόμενοι;
Όταν ξεκίνησε να λειτουργεί το σωματείο πηγαίναμε στο Εργατικό Κέντρο. Εκεί είδαμε ότι η στάση τους δεν ήταν αυτή που περιμέναμε. Δηλαδή, για παράδειγμα, έβγαιναν διάφοροι στις απεργιακές κινητοποιήσεις και έλεγαν ότι θα πρέπει να παρακαλέσουμε τα αφεντικά να φέρουν πίσω τα κεφάλαια. Εμείς δεν συμφωνούσαμε. Θέλαμε έναν πιο ταξικό δρόμο και πήγαμε στο Π.Α.ΜΕ. Εκεί φτάσαμε στο σημείο να είμαστε το μοναδικό σωματείο που κρατούσε πανό μαζί με το Π.Α.ΜΕ. και το Π.Α.ΜΕ. έκανε πως δεν μας βλέπει επειδή δεν συμφωνούσε μαζί μας σε κάποια πράγματα. Το ΠΑΜΕ έχει ταξικότητα, αλλά μπορεί να πει κάποιος πως εμείς σαν σωματείο βάσης δεν έχουμε ταξικότητα; Το ότι δεν συμφωνούμε με το Π.Α.ΜΕ. σε επί μέρους ζητήματα δεν μας κάνει αντιπάλους. Aλλά σίγουρα η στάση του Π.Α.ΜΕ. επειδή δεν συμφωνούμε σε όλα και δεν ακούμε τυφλά τις συμβουλές δεν είναι μάλλον η αναμενόμενη από την γενική συνέλευση και για αυτό πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις.
Δηλαδή κατά κάποιο τρόπο τους βρήκατε απέναντι σας.
Δε μπορούμε να πούμε ότι τους βρήκαμε απέναντί μας, αλλά σίγουρα δεν τους βρήκαμε δίπλα μας. Αυτό είναι το κακό. Και πρέπει να πω σε πολλές εκδηλώσεις σε πόλεις που έγιναν το τελευταίο διάστημα, πολλά μέλη του Π.Α.ΜΕ, μεμονωμένα κατέθεσαν θετική άποψη για τον αγώνα μας και τον τρόπο που βάζουμε τα ζητήματα!
Τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκε ένα μεγάλο καραβάνι αλληλεγγύης από την Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και Βόλο, με κατάληξη την Αθήνα. Πως θα χαρακτήριζες αυτή την εμπειρία;
Θα σου πω τι είπαν οι συνάδελφοι, δεν θα την χαρακτηρίσω εγώ. Πολλοί συνάδελφοι ήταν μέχρι τότε προβληματισμένοι και δεν γνώριζαν αν ήθελαν να έρθουν ή όχι, όμως μετά το τέλος του καραβανιού αυτό που δήλωσαν ήταν πως αν ξαναγίνει ακόμη και αύριο θα πάμε ξανά.
Από τους ιδιοκτήτες του εργοστασίου υπήρξε κάποια αντίδραση όλο αυτό το διάστημα;
Μέχρι στιγμής κρατάνε μια παθητική στάση, αλλά είμαστε σίγουροι πως κάνουν κάποιες κινήσεις για να ξαναμπούν στο παιχνίδι. Εδώ θα παίξει ρόλο η αποφασιστικότητα η δικιά μας και πόσο δυνατοί είμαστε.
Κάποιοι ίσως θα παρατηρούσαν πως το τελευταίο διάστημα υπήρχε μία κάμψη στον αγώνα της ΒΙΟΜΕ. Τι προτίθεστε να κάνετε στο επόμενο διάστημα για να αναθερμάνετε τον αγώνα σας;
Κάμψη δεν θα το έλεγα. Φυσικά μέσα στις γιορτές υπήρξε ένα χαλάρωμα, όμως μερικές φορές όταν είναι να δώσεις έναν αγώνα δρόμου πρέπει πρώτα να πάρεις φόρα ώστε να καταφέρεις να δώσεις περισσότερη ώθηση. Αυτό νομίζουμε πως γίνεται γιατί το επόμενο διάστημα θα τρέξουν πολλά. Είπαμε πως επίκειται η συνάντηση με το Υπουργείο, θα γίνουν κάποιες επαφές στην Αθήνα γενικά για το πως μπορούμε να διακινήσουμε κάποια προϊόντα, θα έχουμε ποινικό δικαστήριο στις 24 του μηνός ενάντια στην πρώην εργοδοσία και στη συνέχεια, στις 8 του Φλεβάρη, ξεκινάει κάτι καινούριο για να γεννηθεί κάτι άλλο. Η αρχή θα είναι η συναυλία που ετοιμάζουμε για εκείνη την ημερομηνία με την συμμετοχή γνωστών καλλιτεχνών, όπως ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, ο Χαρούλης, οι Χαΐνηδες κ.α και στις 11 θα υπάρχει εξέλιξη για να λειτουργήσει το εργοστάσιο.
Τι ακριβώς σκοπεύετε να κάνετε το συγκεκριμένο τριήμερο;
Θα γίνει ένα αντίστροφο καραβάνι. Δηλαδή αυτή την φορά δεν θα κατέβουμε εμείς στις άλλες πόλεις, αλλά καλούμε τις άλλες πόλεις να έρθουν στην Θεσσαλονίκη και να στηρίξουν μια νέα προσπάθεια που ξεκινάει στις 8 του μηνός. Το αποκορύφωμα αυτής της προσπάθειας δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα είναι, αλλά όπως είπαμε ξεκινάει στις 8 του μήνα με πορεία και συναυλία και μετά θα συνεχίσουμε στο εργοστάσιο. Το πώς ακριβώς θα συνεχίσουμε θα το πούμε το επόμενο διάστημα.
Θα κριθεί αυτό και από τις επαφές που θα έχετε στην Αθήνα; Δηλαδή, αν δεν ευοδωθούν οι συζητήσεις με το Υπουργείο, υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσετε οι ίδιοι;
Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Τώρα αν αλλάξουν κάποια πράγματα στον δρόμο και το Υπουργείο όντως δώσει κάποια λύση μακάρι να την δώσει. Εμείς ρίξαμε το μπαλάκι στο Υπουργείο και είπαμε πως αυτό είναι πλέον υπεύθυνο για το πως θα δουλέψει το εργοστάσιο. Είτε με τον νόμιμο ή μάλλον καλύτερα νομότυπο τρόπο, είτε με αυτό που λέμε εμείς πως νόμος είναι το δίκαιο του εργάτη και πως δικαιούμαστε να το πάρουμε στα χέρια μας.
Αν όντως πάρετε στα χέρια σας το εργοστάσιο και το λειτουργήσετε, πώς πιστεύετε ότι θα καταφέρετε να το κρατήσετε ζωντανό και υγιές κάτω από την πίεση της οικονομικής κρίσης; Έχετε κάποιο σχέδιο γι’ αυτό;
Σχέδιο υπάρχει. Το τι ισχυριζόμαστε εμείς με το τι υπάρχει εκεί έξω έχει μεγάλη διαφορά. Εμείς πιστεύουμε πως ακόμα και σε αυτή την μειωμένη και παρακμασμένη αγορά, ένα άνοιγμα σε διαφορετικού είδους μαγαζιά και εμπορικά καταστήματα και ένα άνοιγμα προς άλλες χώρες θα μας δώσει την δυνατότητα να το κρατήσουμε στην παρούσα φάση που περνάμε τα δύσκολα. Να αντέξουμε και να δουλέψουμε στην συνέχεια με άλλον τρόπο.
Ο αγώνας της ΒΙΟΜΕ έχει χαρακτηριστεί από πολλούς πρωτοπόρος για τα ελληνικά τουλάχιστον δεδομένα καθώς δείχνει τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και άλλα εργοστάσια που βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση. Υπάρχει μέχρι στιγμής κάποια ανταπόκριση από εργαζόμενους άλλων εργοστασίων που βιώνουν την ίδια κατάσταση;
Πρωτοπόρος δεν θα έλεγα. Το αίτημα μας είναι αρχέγονο αίτημα των εργαζόμενων από πάντα. Αυτό που κοιτούσε ο εργαζόμενος, ο βιομηχανικός εργαζόμενος περισσότερο, ήταν να πάρει τα μέσα παραγωγής στα χέρια του και να μπορέσει να παράγει ο ίδιος για τον εαυτό του. Το ζήτημα αυτό εμείς το θέτουμε σε όλους τους εργαζόμενους όμως αυτό που κάνει εδώ και χρόνια η αστική τάξη είναι να κρατάει σε ύπνωση την εργατική τάξη ώστε να μην μπορεί να σκέφτεται με αυτόν τον αρχέγονο τρόπο. Για αυτό και ωθεί τους αγώνες σε πιο “ήρεμες” και αστικής φύσης λύσεις. Εμείς, το ξαναλέω, πήραμε τα παραδείγματα από το παρελθόν και πιστεύουμε πως με το στήσιμο που θέλουμε να κάνουμε και με το καταστατικό που θα κάνουμε θα μπορέσουμε να κρατήσουμε ένα πολύ καλό επίπεδο συνεργατικότητας, γιατί αυτό θα γίνει στην ουσία ένας εργατικός συνεταιρισμός που θα ξεφύγει από αυτές τις αστικού τύπου λύσεις.
Την συνέντευξη πήρε για την «Νέα προοπτική» ο Βάγιος Τζαχρήστας
Εστάλη από την:«Εργατική εφημερίδα Δράση»

http://vathikokkino.com/

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2013

Mίμη , να μια μολότοφ...

Eυτυχώς!

απο σιβυλλα

« Οι χούντες δεν πέφτουν μόνες τους αν δεν κάνουμε κάτι όλοι τώρα.»

Σάββατο, 19 Ιανουαρίου 2013

ΑΠΟ: TON Ιαν 19, 2013 13:27

Συνεχίζεται με τον πιο λυσσαλέο τρόπο το φασιστικό αμόκ της κοινοβουλευτικής δικτατορίας  ενάντια στα κοινωνικά και πολιτικά δικαιώματα της κοινωνίας με σκοπό να υποτάξει τις συνειδήσεις όσων τολμήσουν να αντισταθούν στον ολοκληρωτισμό του καθεστώτος.

Μετά τις επιθέσεις στους αυτοδιαχειριζόμενα  στέκια και τους κατειλημμένους  κοινωνικούς χώρους η τρικομματική   χούντα του καθεστώτος  έκτακτης ανάγκης που κύρηξε η αστική τάξη εδώ και δυόμισι  χρόνια βγάζει στο δρόμο την λυσσασμένη μηχανή των ΜΑΤ, Δίας και των ασφαλιτών για αθρόες συλλήψεις ανύποπτων νεολαίων στο κέντρο της Αθήνας.

Χθες το βράδυ σε μια επίδειξη κρατικής και αποτρόπαιας βίας  συνέλαβαν  13 άτομα νεαρής ηλικίας με το αιτιολογικό και μόνο ότι κινούνταν  τις πρώτες βραδινές ώρες στο χώρο τον Εξαρχείων. Να σημειώσουμε δε πως αρκετοί από τους συλληφθέντες ήταν μαθητές που εκείνη την ώρα είχαν σχολάσει από  το φροντιστήριο. Ανάμεσα σε αυτούς και ο γιός του προέδρου του σωματείου των εργαζομένων στο Δήμο της Νέας Ιωνίας – μέλους της Εκτελεστικής Γραμματείας της ΠΟΕ –ΟΤΑ Νίκου Αδαμόπουλου  από τον οποίο πήραμε την παρακάτω δήλωση:

« Η συνεχής τρομοκρατία που ασκεί το κράτος και το παρακράτος τους δεν είναι δυνατόν πλέον να αντιμετωπίζεται σαν ένα απλό γεγονός. Προσήγαγαν στην ΓΑΔΑ και τους κράτησαν μέχρι τις 3 τα ξημερώματα παιδιά που είχαν τελειώσει τα φροντιστήρια και απλώς έτρωγαν σουβλάκια στον πεζόδρομο. Μεταξύ αυτών και το παιδί μου μαθητή 2ας λυκείου. Τους πήραν αποτυπώματα κ.α. παρόλο που είχαν ταυτότητες και τους κρατούσαν στα κριτήρια λες και ήταν εγκληματίες. Η εξήγηση ήταν προληπτικές προσαγωγές από το τμήμα προστασίας του κράτους και του πολιτεύματος.
Οι χούντες δεν πέφτουν μόνες τους αν δεν κάνουμε κάτι όλοι τώρα. Η αριστερά δεν μπορεί να καταγράφει και να περιγράφει απλώς τα γεγονότα.»
Από  την πλευρά μας κι εμείς να τονίσουμε πως η  κοινοβουλευτική  αριστερά  όχι μόνο στέκει με απάθεια και περιγράφει – καταγράφει τα γεγονότα αλλά με τις δηλώσεις και την θεσμολάγνα στάση της περί αστικής νομιμότητας και καταδίκης των καταλήψεων ως «αναποτελεσματικές» πράξεις βίας αφήνει ελεύθερο το πεδίο στους κατασταλτικούς μηχανισμούς να συντρίψουν τις λογικές και τις πράξεις που στέκονται έξω και απέναντι από τα όρια της αστικής δημοκρατίας. Πράγμα που καθόλου δεν διστάζει να κάνει ακόμη και ο στενός κύκλος των συνεργατών του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας (Κρανιδιώτης)  αιτιολογώντας την αναγκαιότητα για καθεστώς έκτακτης ανάγκης στη χώρα.
Την ώρα λοιπόν που γίνονταν όλα αυτά και η φασιστοσυμμορία κατακρεουργούσε τον άτυχο Πακιστανό εργάτη- μετανάστη η αριστερά του κυβερνητισμού και της Λαϊκής Εξουσίας στη θαλπωρή των κοινοβουλευτικών εδράνων έδινε μάταια την μάχη της παραπομπής των πρωτοκλασάτων του καθεστώτος στα αστικά δικαστήρια της διαφάνειας και της κάθαρσης.
Αδυσώπητα κα αναντίρρητα τα ερωτήματα  που βάζει η σκληρή πραγματικότητα για το ποιό δρόμο θα πρέπει να ακολουθήσουν οι δυνάμεις τους κινήματος για να δημιουργήσουν προοπτικές νίκης και ανατροπής.
Νομιμότητα και υποταγή ή αντάρτικο ανατροπής στους δρόμους της αυτοοργάνωσης της κοινωνίας   για την κατάλυση της αστικής εξουσίας;
β.ariaditis
 
 
 

Ερωτικό έγκλημα στη βίλα Μπιάνκα

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013



Όλα ξεκίνησαν με την ανακατάληψη της βίλας Μπιάνκα. Τα κανάλια ειδοποιήθηκαν πρώτα και οι κάμερες βρεθήκανε απ’ έξω πριν από την αστυνομία.
Οι πενήντα (ανα)καταληψίες φώναζαν συνθήματα όταν έφτασαν οι κλούβες. Δεν πρόβαλλαν αντίσταση όταν οι αστυνομικοί εισέβαλλαν στο χώρο σπάζοντας μια πόρτα (που είχε φιλοτεχνήσει πριν έναν αιώνα ο Ιταλοεβραίος καλλιτέχνης Πιρανέζι).
Οι κάμερες ακολούθησαν κατά πόδας και πήραν κοντινά πλάνα από τα φονικά όπλα: Άδεια ποτήρια (ντροπή για τα μάτια σου), ένα γκαζάκι του καφέ (το μεγάλο, που ανάβει μόνο του), αναπτήρες (bic) και ένα βιβλίο (του Μπακούνιν).
Αν παρατηρήσετε το βίντεο που αναρτήθηκε στο youtube (http: www.youtube.com/villabianca/eisboli) θα δείτε, στο 2:51, σε δεύτερο πλάνο, μια παράξενη σκηνή.
Ένας αστυνομικός πλησιάζει έναν καταληψία για να τον βγάλει έξω. Σταματάει και τον κοιτάει στα μάτια για λίγα δευτερόλεπτα. Ο καταληψίας κατεβάζει τις γροθιές του και, σαστισμένος, ανταποδίδει το βλέμμα. Ο αστυνομικός φαίνεται να λέει κάτι, ο καταληψίας απαντάει και μετά... Ο αστυνομικός σηκώνει το χέρι και χαϊδεύει –φευγαλέα- τον καταληψία στο μάγουλο.
Μετά τον αγγίζει στην μέση για να τον κάνει να προχωρήσει, ενώ του μιλάει. Και μετά η κάμερα εστιάζει σε ένα –άτσαλα ανοιγμένο- κονσερβοκούτι από κομπόστα ροδάκινο.
Πίσω από αυτή τη σκηνή κρύβεται μια ιστορία έρωτα.
Ο καταληψίας (ας πούμε ότι τον λένε Νίκο, για να μη φανερώσουμε το όνομα του) είχε γνωρίσει τον αστυνομικό (έστω Μανώλης) πριν μερικά χρόνια, όταν ο πρώτος πέρασε από την Παλαιόχωρα Χανίων.
Ο Νίκος, ακόμα φοιτητής, πήγαινε για τη Γαύδο και είχε μείνει ένα βράδυ στην Παλαιόχωρα. Εκεί γνώρισε το Μανώλη που δούλευε σερβιτόρος σε ένα εστιατόριο.
Το ίδιο βράδυ κοιμηθήκαν μαζί.
Ο Νίκος δεν πήγε ποτέ στη Γαύδο. Έμεινε ένα μήνα στο μικρό δωμάτιο του Μανώλη και αυτός ήταν ο πιο όμορφος Αύγουστος της ζωής του.
Προσπαθούσαν να μη δίνουν δικαιώματα, γιατί –παρότι Χανιώτης- ο Μανώλης δούλευε στο εστιατόριο του θείου του. Τη μέρα δε βλεπόντουσαν –ή προσποιούνταν ότι είναι μόνο φίλοι, αλλά τα βράδια τα περνούσαν αγκαλιά, στις πιο ερημικές και όμορφες παραλίες, βλέποντας το φεγγάρι να ανατέλλει από το Λιβυκό πέλαγος.
Όταν ο Νίκος έφυγε έδωσαν όρκους να είναι μαζί για πάντα, αλλά δεν ξαναβρέθηκαν. Ο Μανώλης κατάφερε να μπει στη σχολή της αστυνομίας και...
Απλά κατάφερε να μπει στη σχολή της αστυνομίας και δεν ξαναβρέθηκαν.
Τον ξαναείδε στην κατάληψη.
Τον οδήγησε στην κλούβα για τη ΓΑΔΑ και μετά πήγε στο σπίτι του και έκλαψε. Η μάνα του νόμιζε ότι έφταιγε η πίεση της δουλειάς (δεν είναι εύκολο να σε φωνάζουν γουρούνι όλη την ώρα) και του έφτιαξε το αγαπημένο του φαγητό (χοιρινό με σέλινο).
Ο Μανώλης δεν έφαγε. Φόρεσε πολιτικά, πήρε το αυτοκίνητο του και στήθηκε έξω από τη ΓΑΔΑ.
Όταν αφήσανε τους καταληψίες βγήκαν όλοι μαζί, ενώ εκατοντάδες αλληλέγγυοι τους περιμέναν.
Ο Μανώλης τους είδε να αγκαλιάζονται, τους είδε -με τα μακριά μαλλιά τους και τα παλαιστινιακά μαντήλια- και ένιωσε οργή. Είχε μάθει ότι αυτοί οι άνθρωποι ήταν εχθροί του.
Έβαλε μπρος για να φύγει, αλλά τότε... Είδε τον Νίκο.
Εκείνος ξεχώρισε από το πλήθος και προχώρησε προς το αυτοκίνητο.
«Σε έψαχνα», του είπε. «Με έψαχνες;»
Ο Μανώλης δεν είπε τίποτα. Μόνο χαμογέλασε και άνοιξε την πόρτα.
Μέχρι να βγουν από την πόλη δεν μπόρεσαν να μιλήσουν. Ήταν λες και η πόλη τους θύμιζε