Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Ολόκληρη η δήλωση του Διαμαντόπουλου

 
«Θλίβομαι που μπαίνουν σε μια διαδικασία μικροκομματική για να εξισώσουν τη βία με την Αριστερά. Η βία δεν έχει καμία σχέση με την αριστερά. Ποιός μίλησε για βία; Μίλησα εγώ για βία; Γιατί μπαίνουν στη διαδικασία για αυτά τα μικροκομματικά οφέλη και εξισώνουν αυτές τις καταστάσεις; Δεν μιλήσαμε για βία. Και αυτοί που θάλουνε να μας φέρουν να υπογράψουμε πιστοποιητικά κοινωνικών φρονημάτων να γίνουμε δηλωσίες θα αποτύχουνε.
Βία είναι όλα αυτά τα μέτρα
Βία είναι τα τρία μνημόνια
Βία είναι να μην μπορείς να ταίσεις το παιδί σου.
Βία είναι να μην έχει ρεύμα για τα βασικά
βία είναι να μην έχεις φάρμακα
Ανομία είναι το Mall του κ. Λάτση, το οποίο είναι αυθαίρετο.
Ανομία είναι που ο λαός της Αθήνας δεν μπορεί να κατέβει στην παραλία να κάνει μπάνιο γιατί όλα είναι κλειστά από κέντρα
Βία είναι η ΡΙΚΟΜΕΞ και το ΣΑΜΙΝΑ. Όλα αυτά είναι βία
Αυτό όλο δημιουργεί τις αντιδράσεις σε αυτούς που πλήττονται να έχουν μια αντίδραση η οποία δεν είναι θεμιτή. Ξέρετε γιατί;
Γιατί αυτή τη στιγμή λένε στον κόσμο, στην παραφροσύνη σου ή αυτοκτόνα ή πάρε το όπλο.
Εμείς λέμε, ελάτε να μετασχηματίσουμε την οργή σε ένα κίνημα δημιουργικό. Αυτό. Ξεκάθαρα από το ΣΥΡΙΖΑ.»

Προεδρος της Βουλης

 απο σιβυλλα

 

Μεϊμαράκης: "Αντε μαμήσου μαλάκα"

 

 

Τώρα- Άγρια δολοφονία στην Αργυρούπολη


 απο ενικος


Με πιστόλι εκτέλεσαν ένα αλλοδαπό άγνωστοι δράστες πριν από λίγο στην Αργυρούπολη. Το θύμα βρισκόταν έξω από το νεκροταφείο της περιοχής όταν τον πλησίασε ένα αυτοκίνητο. Οι επιβάτες, ο αριθμός είναι άγνωστος, αποβιβάστηκαν και πυροβόλησαν στο θώρακα και στο κεφάλι τον άνδρα. Στη συνέχεια τράπηκαν σε φυγή και εγκατέλειψαν το αυτοκίνητο, στο οποίο έβαλαν φωτιά, στη συμβολή των οδών Ολυμπίας και Κολοκοτρώνη στην Αργυρούπολη και από εκεί με άγνωστο τρόπο διέφυγαν. Αυτή την ώρα η αστυνομία έχει εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τον εντοπισμό των δραστών.

Eπιτέλους κάποιος που δεν κώλωσε μπροστά στους νταβατζήδες του megaλου καναλιού της διαπλοκής και των δημοσίων έργων! Ρε αλήτες τρομοκράτες, οι συχνότητες είναι δημόσια περιουσία κι όχι ιδιοκτησία της κυβέρνησης Τσολάκογλου!

απο σιβυλλα

Πέταξε τα μικρόφωνα κι έφυγε από την "ΑΝΑΤΡΟΠΗ" ο Βούτσης
-Κατήγγειλε τον Ντερμπεντέρη για τον τρόπο που έστησε την εκπομπή (τρομοκρατία) -Προανήγγειλε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει την παραίτηση του ΔΕΝΔΙΑ...
Επεισοδιακή "ΑΝΑΤΡΟΠΗ" χθες βράδυ. Ο Νίκος Βούτσης αποχώρησε, καταγγέλλοντας τον παρουσιαστή της εκπομπής για τον τρόπο που έστησε την εκπομπή, και την δυνατότητα που έδωσε στον Δένδια να κάνει ένα...
παρατεταμένο μονόλογο, στο οποίο κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ πως χαϊδεύει με την πολιτική του τους τρομοκράτες. Επίσης προανήγγειλε πως ο ΣΥΡΙΖΑ θα ζητήσει την παραίτηση του υπουργού Προστασίας του Πολίτη. Ο Ντερμπεντέρης τα'χασε και απολογήθηκε σαν βρεγμένη γάτα: Έπρεπε να προτάξω τον κύριο Δένδια λόγω επικαιρότητας...
Μέσω "Το Γρέκι"

Δευτέρα 21 Ιανουαρίου 2013

Τα λουστρίνια

Δευτέρα, 21 Ιανουαρίου 2013


Στα παιδικά μας  χρόνια, εμείς οι γεννημένοι γύρω απ΄το 1960, δεν είχαμε πολλά.
Μέναμε σε σπίτια παλιά,με αυλές γεμάτες ζώα, με κεραμίδια στη σκεπή που καμιά φορά έμπαζε νερό το χειμώνα.Θέρμανση κεντρική δεν υπήρχε, κάτι μεγάλες κουζίνες -καθιστικά ήταν το κέντρο του σπιτιού με μία κουζίνα-στόφα-σόμπα, εκεί περνούσαμε τη μέρα μας, διαβάζαμε, μαγείρευε η μάνα μας , διάβαζε την εφημερίδα του ο πατέρας μας.Φάρμακα δεν  είχαμε, όταν παίζαμε κι ανοίγαμε κεφάλια και ποδάρια στους χωματένιους δρόμους μας  ρίχναν στις πληγές γαλάζιο οινόπνευμα και μας λέγανε να μην κλαίμε, "θα γιάνει άμα μεγαλώσουμε".

Ούτε ρούχα και παπούτσια πολλά γεμίζαν τις ντουλάπες μας.Ένα παλτό καλό με ψεύτικο γουνάκι στο γιακά για τα κορίτσια, χωρίς γουνάκι για τα αγόρια, ένα ζακέτο χοντρό καθημερινό, και κάνα δυό ζευγάρια παπούτσια .Είχαμε όμως , όλοι κορίτσια κι αγόρια, ένα ζευγάρι λουστρίνια μαύρα, καλά παπούτσια για τις γιορτές.Με λουράκι για τα κορίτσια, παντοφλέ  με αγκράφα  συνήθως για τ΄αγόρια, μεγαλύτερο νούμερο μας τα΄παιρνε ο νουνός για " να τα φοράμε και του χρόνου".

Οι επόμενες γενιές παιδιών πλουτίσανε. Είχανε πολλά ρούχα και πολλά ζευγάρια παπούτσια.Αθλητικά, μποτάκια,πέδιλα,τσόκαρα, μπότες ψηλές.Δεν είχανε ποτέ όμως λουστρίνια.Ούτε τη  χαρά του Πάσχα που συνήθως σ΄έπαιρνε ο νουνός απ΄το χέρι να σε πάει για ν΄αγοράσετε αυτό το ένα , το μοναδικό,γυαλιστερό ζευγάρι που θα φορούσες, ζήτημα, 3-4 φορές στη ζωή σου.

Όταν πλουτίνανε οι Έλληνες ήρθανε οι μετανάστες στη χώρα μας.Και ζούσανε όπως ζούσαμε εμείς παιδιά.Φτωχικά, δουλεύανε απ΄το πρωί ως το βράδυ,με σκυμμένο το κεφάλι.Δεν είχαν διασκεδάσεις και πολλά φρου-φρού κι αρώματα μέχρι που έφτιαξε κι η δική τους ζωή κι ήρθανε οι επόμενοι μετανάστες.

Κι αυτοί ακολούθησαν τη μοίρα των φτωχών νοικοκύρηδων.Δούλευαν και δουλεύουν για λίγα λεφτά, ζουν σε φτωχικά σπίτια που θυμίζουν αυτά που μεγαλώσαμε κι εμείς, τρέχουν στα σχολειά με τις φόρμες της δουλειάς για να ρωτήσουν για τα παιδιά τους , τους λένε να σέβονται τους δασκάλους, όπως λέγανε κάποτε κι οι φτωχοί μεροκαματιάρηδες πατεράδες μας μέχρι που πλούτιναν οι Έλληνες και χάσανε το σέβας στο ο,τιδήποτε.

Ρούχα δεν έχουν πολλά κι ανέσεις αλλά ένα ζευγάρι λουστρίνια το παίρνουν στα παιδιά τους για τις γιορτές να το΄χουν.Και τα παιδιά των μεταναστών, είμαι σίγουρη, κάνουν αυτό που κάναμε κι εμείς παιδιά.Τα γυαλίζουν, τα βάφουν, τα φυλάνε σ΄ένα ράφι ψηλά, για τις γιορτές.

Κι όταν θα' ρθει η μέρα της Γιορτής και της Σχόλης κατεβάζουν απ' το ράφι τα λουστρίνια τους, τα ξεσκονίζουν , τα γυαλίζουν και τα φορούν με καμάρι αφού η μάνα τους τα ντύσει με το μοναδικό καλό κουστουμάκι και τη γραβάτα που΄χουν κρυμμένη στη ντουλάπα.

Και πριν φύγουν καμαρωτά, καλοντυμένα φτωχικά, καλοχτενισμένα τα παιδάκια τους απ΄το σπίτι για τη γιορτή , άλλη μάνα τα σταυρώνει και τους λέει στην ευχή της Παναγίας, κι άλλη τους λέει στην ευχή του Αλλάχ.

Γιατί οι ευχές μπορεί να αλλάζουν όπως κι οι γλώσσες που ακούγονται αυτές, αλλά οι μάνες μένουν ίδιες.
Και τα λουστρίνια επίσης.

Σοφία Λαμπίκη
(η φωτό απ την -Αθήνα Αντιφασιστική Πόλη)

http://xiotikisfigga.blogspot.gr/
 

Ίμια



 απο πιτσιρικο
Ένα μεσημέρι του καλοκαιριού του 2004, έφευγα από το Γενικό Νοσοκομείο Γεώργιος Γεννηματάς για να επιστρέψω στο σπίτι μου. Την ημέρα εκείνη τα μέσα μαζικής μεταφοράς είχαν απεργία, οπότε πέρασα απέναντι και περίμενα για ταξί. Για καλή μου τύχη, ένα ταξί με έναν επιβάτη σταμάτησε και κάθισα στο πίσω κάθισμα.
Πριν το ταξί ξεκινήσει, δυο ακόμα άνθρωποι –ένας αξιωματικός και μια υπαξιωματικός του Στρατού που περίμεναν έξω από το Πεντάγωνο- παρακάλεσαν να μπουν στο ταξί.
Φυσικά, κανείς μας δεν είχε αντίρρηση, αφού είναι γνωστό πως, τις ημέρες που απεργούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τον ρόλο αυτό τον παίζουν τα ταξί. Έκατσα πίσω από τον οδηγό και επιβιβάστηκαν και αυτοί.
Ο οδηγός του ταξί είχε μια διαβολεμένη διάθεση για κουβέντα, η οποία φούντωσε από την παρουσία των δυο στρατιωτικών.
Από τις πρώτες φράσεις του έγινε φανερό πως ήταν οπαδός της Νέας Δημοκρατίας. Ήταν μια εποχή που, όταν έμπαινες σε ταξί, ήταν να σαν να έμπαινες στα γραφεία της Νέας Δημοκρατίας. Βέβαια, μετά την χρεοκοπία και τις ατελείωτες ώρες αναμονής για επιβάτη στις πιάτσες, οι οδηγοί ταξί έχουν μια πιο επαναστατική διάθεση.
Ο οδηγός του ταξί αποθέωνε την νεοεκλεγμένη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και έβριζε το ΠΑΣΟΚ. Πολύ θα ήθελα να ήξερα τι έχει να πει σήμερα. Μάλλον θα ψηφίζει Χρυσή Αυγή.
Μιλούσε ακατάπαυστα και εκθείαζε τον Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο, τον τότε υπουργό Εθνικής Άμυνας. Υποστήριζε πως τον γνώριζε προσωπικά και πως ήταν σπουδαίος άνθρωπος και πατριώτης. Δεν του απαντούσε κανείς μας. Εγώ προσωπικά δεν είχα καμία διάθεση για συζήτηση. Με απασχολούσαν τα δικά μου προβλήματα.
Ο οδηγός του ταξί, απτόητος, άρχισε να ρίχνει εθνικοπατριωτικές κορώνες, με την ελπίδα να συγκινήσει τουλάχιστον τους δυο στρατιωτικούς. Τζίφος.
Και τότε άρχισε να μιλάει για τα Ίμια. Για την «προδοσία» του Κώστα Σημίτη, για το ΠΑΣΟΚ που πρόδωσε την πατρίδα, για τον πατριώτη Καραμανλή που θα βούλιαζε τα τουρκικά πλοία και για «τα παλικάρια μας που χάθηκαν».
Επειδή κανείς μας δεν του απαντούσε, είχε αποφασίσει πως είμαστε όλοι πασόκοι του κερατά. Δεν του περνούσε καν από το μυαλό πως μπορεί να ήμασταν κουρασμένοι άνθρωποι που θέλουν μόνο να πάνε στα σπίτια τους.
Η βελόνα είχε κολλήσει στα Ίμια, την προδοσία, τις σημαίες και τα ηρωικά παλικάρια μας που σκοτώθηκαν. Είχε πάθει ντελίριο. Έκανε και ζέστη εκείνη την ημέρα.
Αφού βεβαιώθηκα πως ήμουν κοντά στον προορισμό μου, αποφάσισα να μιλήσω:
«Κοιτάξτε, επειδή εγώ είμαι ΠΑΣΟΚ και δεν γουστάρω τα έθνη και τις πατρίδες, μήπως θα μπορούσατε να μου θυμίσετε τα ονόματα των τριών αξιωματικών που σκοτώθηκαν στα Ίμια;».
Σιωπή. Έβλεπα το πρόσωπό του στον καθρέφτη. Ήταν κατακόκκινος. Ήταν έτοιμος να κάνει μπαμ.
«Τι σημασία έχει αυτό;» «Ε, πώς δεν έχει; Αφού είστε πατριώτης και λέτε πόσο σας πείραξαν τα Ίμια, θα πρέπει τουλάχιστον να θυμάστε τα ονόματα των αξιωματικών που σκοτώθηκαν κάνοντας το καθήκον τους» «Δεν τα θυμάμαι τώρα!» «Θα σας τα θυμίσω εγώ: Γιαλοψός, Καραθανάσης, Βλαχάκος»
Είχε γίνει μπαρούτι. Αν είχε όπλο, θα με πυροβολούσε. Δεν είχε. Πάντως, έβγαλε τον σκασμό. Επιτέλους.
Λίγο μετά, κατέβηκα στο ύψος της Πύλης του Αδριανού. Οι δυο στρατιωτικοί κατέβηκαν για να μπορέσω να βγω από το ταξί. Ο αξιωματικός –με τον οποίο δεν είχα ανταλλάξει ούτε μια κουβέντα- μου έσφιξε δυνατά το χέρι και μου χαμογέλασε.
Υπάρχει κάτι που δεν κατάλαβα ποτέ με τους Έλληνες αξιωματικούς που σκοτώθηκαν από την πτώση του ελικοπτέρου στα Ίμια.
Αυτό που δεν κατάλαβα ποτέ είναι πώς και γιατί τους «χαρίσαμε» στους ακροδεξιούς.
Είναι πραγματικά ακατανόητη η στάση μεγάλου μέρους του κόσμου της Αριστεράς απέναντι στους νεκρούς των Ιμίων. Λες και οι τρεις Έλληνες αξιωματικοί ήταν φασίστες. Δεν ήταν. Ήταν τρεις Έλληνες στρατιωτικοί που σκοτώθηκαν ενώ τηρούσαν τον όρκο τους. Όχι σε ξένο έδαφος. Δεν βρίσκονταν σε κάποια επιθετική αποστολή σε ξένη χώρα. Ήταν εντός της ελληνικής επικράτειας. Εκτελούσαν διαταγές και υπερασπίζονταν τη χώρα τους.
Μπορώ να καταλάβω την απέχθεια για τους αστυνομικούς• στην πλειοψηφία τους είναι σκυλιά του συστήματος, στρέφονται εναντίον των πολιτών και καθημερινά πληροφορούμαστε πως υπάρχουν βασανιστές και επίορκοι αστυνομικοί.
Αλλά για τους στρατιωτικούς γιατί; Ακόμα κι αν πιστεύεις στην παγκόσμια ειρήνη και διαφωνείς με την ύπαρξη στρατών, αν έχεις έστω και ελάχιστη γνώση της πρόσφατης ιστορίας, ξέρεις πως, ρεαλιστικά, δεν μπορεί σήμερα μια χώρα σαν την Ελλάδα να μην έχει στρατό.
Άλλωστε, οι τρεις Έλληνες που σκοτώθηκαν στα Ίμια, ήταν αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού. Δεν ήταν καν καραβανάδες. Το Πολεμικό Ναυτικό είναι παραδοσιακά δημοκρατικό.
Το επιχείρημα πως οι ακροδεξιοί έκαναν σημαία τους τα Ίμια δεν μπορεί να σε κάνει να αδιαφορήσεις ή να απαρνηθείς τους νεκρούς αξιωματικούς.
Οι τρεις αξιωματικοί δεν είχαν καμία σχέση με τα πολιτικά παιχνίδια της ελληνικής κυβέρνησης εκείνη την εποχή.
Σε επίπεδο προσώπων, πολλοί ακροδεξιοί –μέσα στη θολούρα τους- θαυμάζουν και τον Τσε Γκεβάρα. Είναι αυτός λόγος για να τον απαρνηθούμε;
Αν αύριο οι ακροδεξιοί ανακαλύψουν πως ο Άρης Βελουχιώτης ήταν πατριώτης –γιατί ήταν- και τον κάνουν λάβαρο, θα πρέπει οι αριστεροί να τον αποκηρύξουν;
Αντιλαμβάνομαι πως υπάρχει μια τεράστια σύγχυση που δεν επιτρέπει σε κάποιους να αντιληφθούν τη διαφορά του εθνικιστή από τον πατριώτη. Είναι σαν να μην μπορείς να ξεχωρίσεις τον Γεώργιο Παπαδόπουλο από τον Γεώργιο Καραϊσκάκη.
Όσο υπάρχει αυτή η σύγχυση, οι Έλληνες θα είναι μονίμως μέσα στη διχόνοια.
Οι άνθρωποι αγαπούν την πατρίδα τους. Πάντα θα την αγαπούν. Σε όλο τον κόσμο. Άλλο πατρίδα, άλλο έθνος. Άλλο πατρίδα, άλλο έθνος-κράτος.
Αν σε ενοχλεί η σημαία στα χέρια του φασίστα, μην την σκίζεις. Να πας να του την πάρεις. Και να την κρατήσεις εσύ. Γιατί η δική σου πατρίδα δεν μισεί τις πατρίδες των άλλων. Μην του τη χαρίζεις.
Δεν έχω καμία διάθεση να κάνω αναλύσεις για πατρίδες και έθνη.
Θα θυμίσω μόνο πως οι αντάρτες του ΕΛΑΣ τραγουδούσαν «θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα και πανανθρώπινη τη λευτεριά».
Και σκοτώνονταν γι’ αυτό. Μόνο γι’ αυτό. Ούτε για μισθό, ούτε για διορισμό στο δημόσιο, ούτε επειδή περίμεναν κάποια άλλη υλική ανταμοιβή.
Όποιος δεν αναγνωρίζει την αξία αυτών που χάνονται την ώρα του καθήκοντος στην πατρίδα, ας σεβαστεί τουλάχιστον το γεγονός πως οι ζωές των δικών τους ανθρώπων –σε αντίθεση με τις δικές μας- θα έχουν πάντα μια μεγάλη ανοιχτή πληγή.
Νομίζω πως αυτό μπορούμε όλοι να το καταλάβουμε.
Χριστόδουλος Καραθανάσης, Παναγιώτης Βλαχάκος, Έκτορας Γιαλοψός. Άξιοι.
(Ο τάφος του Έκτορα Γιαλοψού βρίσκεται στο νεκροταφείο της Πετρούπολης. Την φωτογραφία την τράβηξα την περασμένη Τρίτη.)