Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013
VIDEO-ΦΩΤΟ: Το Τhesstoday στις Σκουριές- Ολοκληρώθηκε το συλλαλητήριο- Πορεία προς το Πολιτιστικό Κέντρο(ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ)
απο thesstoday
Κυριακή, 24 Φεβρουάριος 2013 09:56
Δείτε το video με δηλώσεις του μέλους του Συντονιστικού Φορέων κατοίκων της περιοχής Λάζαρου Τόσκα:
11.25 Συνεχίζονται οι έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ. σε αυτοκίνητα που πλησιάζουν στην περιοχή όπου γίνονται οι κινητοποιήσεις.
15.13
Ολοκληρώθηκε το συλλαλητήριο στη Μεγάλη Παναγιά. Οσοι ήρθαν από τα γύρω
χωριά επιστρέφουν στην περιοχή τους. Οι κάτοικοι της Μεγάλης Παναγιάς
πραγματοποιούν πορεία προς την Πλατεία όπου βρίσκεται το Πολιτιστικό
Κέντρο, χώρος όπου θα δοθεί, σε λίγο, η συνέντευξη τύπου.
14.56
"Κανένας δεν έχει δικαίωμα να μας διώξει από εδώ. Ο τόπος είναι ιερός"
ανέφερε μια από τις γυναίκες που προσήχθησαν για ώρες στην Ασφάλεια, ενώ
η δεύτερη κατήγγειλε ότι εισαγγελέας πήγε στο σπίτι της και τρόμαξαν τα
12χρονα παιδιά της. Δείτε το βίντεο από τις μαρτυρίες τους:
14:35 Στο βήμα βρέθηκαν και οι Βουλευτές Κατερίνα Ιγγλέζη, Τάσος Κουράκης (ΣΥΡΙΖΑ) Θεοδόσης Κωνσταντινίδης (ΚΚΕ)
14.12
Με ομιλίες του επικεφαλής του Συντονιστικού Τόλη Παπαγεωργίου και του
δημάρχου Αλεξανδρούπολης Ευάγγελου Λαμπάκη συνεχίζεται το συλλαλητήριο.
Μιλώντας ο κ. Λαμπάκης, κάλεσε τους κατοίκους να υπερασπιστούν τον τόπο
τους, λέγοντας χαρακτηριστικά: "Αν χρειασθεί, να βάλετε, ακόμη και τα
κορμιά σας, μπροστά από τις μπουλντόζες, χωρίς βία, χωρίς δολιοφθορές".
Παράλληλα, αναφερόμενος στον κ. Πάχτα, χωρίς, ωστόσο, να τον
κατονομάσει, τόνισε: "Δεν μπορώ να καταλάβω πως οι τοπικοί άρχοντες,
μπορούν να κυκλοφορούν ανάμεσά σας".
14.01
Σε εξέλιξη βρίσκεται το συλλαλητήριο στη Μεγάλη Παναγιά. Πριν από λίγο,
στο βήμα βρισκόταν ο πατέρας Χριστόδουλος, αρχιμανδρίτης από τοπικό
ησυχαστήριο, ο οποίος, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι "στην περιοχή μας
συντελείται πληθώρα εγκλημάτων εκ μέρους των αρχών και "κουκουλοφόρων"
της εταιρίας. Ο νόμος, όμως, σ' αυτή την περίπτωση, δεν εφαρμόζεται.
Αντίθετα οι αρχές εξαντλούν την αυστηρότητά τους στον κόσμο, στους
απλούς πολίτες". Δείτε το video με απόσπασμα από την ομιλία του πατέρα
Χριστόδουλου:
13.38
Άρχισε η εκδήλωση στη Μ. Παναγιά με ομιλίες κατοίκων. Δείτε στο video
τις δηλώσεις μιας γυναίκας που χαρακτηρίστηκε "άκρως επικίνδυνη":
13:16
Τουλάχιστον 5000 άτομα έχουν συγκεντρωθεί, μέχρι στιγμής, στη Μεγάλη
Παναγιά, ενώ φθάνει συνεχώς κόσμος από την Ιερισσό. Οι συγκεντρωθέντες
τους υποδέχονται με χειροκροτήματα. Δείτε το video:
12.39 Αρχισαν να φθάνουν, κατά εκατοντάδες, τα αυτοκίνητα από την Ιερισσό στη Μεγάλη Παναγιά ενώ, σε λίγη ώρα, αναμένονται και τα λεωφορεία.
"Τι δεν καταλαβαίνεις;"
Δείτε video με δηλώσεις από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κατερίνα Ιγγλέζη
Ο πρόεδρος του Συντονιστικού Τόλης Παπαγεωργίου
Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ευάγγελος Λαμπάκης
12.23
Καθυστέρηση της αυτοκινητοπομπής που κατευθύνεται από την Ιερισσό προς
τη Μεγάλη Παναγιά καθώς υποβάλλονται σε έλεγχο όλα τα οχήματα στα μπλόκα
που υπάρχουν περιμετρικά του χωριού. Πληροφορίες μιλούν για προσαγωγές 2
ατόμων.
12.03 Ξεκίνησε για τη Μεγάλη Παναγιά, η αυτοκινητοπομπή από την Ιερισσό, όπου είχε πραγματοποιηθεί προσυγκέντρωση.
Ο δρόμος έχει, κυριολεκτικά, "πλημμυρίσει" από αυτοκίνητα καθώς η συμμετοχή ήταν πέρα από κάθε προσδοκία.
11.59
"Χρυσές υποσχέσεις- μαύρο μέλλον" και "Στις δημοκρατίες αποφασίζουν οι
κοινωνίες και όχι τα ΜΑΤ και οι εταιρίες" είναι μερικά από τα πανό που
κυριαρχούν στη συγκέντρωση της Μεγάλης Παναγιάς. Πάντως, παρά το
τσουχτερό κρύο και την ομίχλη, προσέρχεται συνεχώς κόσμος στο
συλλαλητήριο.
(ΦΩΤΟ:
@ypopto_mousi)11.34 Εκατοντάδες πολίτες έχουν συγκεντρωθεί, ήδη, στη
Μεγάλη Παναγιά ενώ, σε λίγη ώρα, αναμένεται να ξεκινήσουν, με
αυτοκινητοπομπή, τα άτομα που είχαν πραγματοποιήσει προσυγκέντρωση στην
Ιερισσό. Η συνέντευξη τύπου θα δοθεί στη διασταύρωση του χωριού, αν,
όμως, βρέξει, θα μεταφερθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο που βρίσκεται στην
πλατεία της Μεγάλης Παναγιάς. Πάντως, την ώρα αυτή, στην περιοχή
επικρατεί πυκνή ομίχλη.
Δείτε το video με δηλώσεις του μέλους του Συντονιστικού Φορέων κατοίκων της περιοχής Λάζαρου Τόσκα:
11.25 Συνεχίζονται οι έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ. σε αυτοκίνητα που πλησιάζουν στην περιοχή όπου γίνονται οι κινητοποιήσεις.
10:56
Δεύτερο μπλόκο της αστυνομίας, 1,5 χιλιόμετρο έξω από τη Μεγάλη
Παναγιά. Νέος έλεγχος του λεωφορείου. "Τσεκάρισμα" του διπλώματος
οδήγησης του οδηγού και νέα "σημείωση" του αριθμού των πινακίδων.
10.48
Μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ. στο Παλαιοχώρι. Σταματούν λεωφορεία και ρωτούν τον
προορισμό τους, ενώ παράλληλα σημειώνουν τους αριθμούς των πινακίδων.
Δείτε ΦΩΤΟ και VIDEO από το Thesstoday:
10:39
Ήδη έχει φτάσει στην Μ. Παναγία το λεωφορείο που μετέφερε πολίτες από
την Αθήνα, οι οποίοι θέλησαν να συμπαρασταθούν στους κατοίκους της
περιοχής.
10:35
Δυνάμεις της Αστυνομίας βρίσκονται ήδη στις Σκουριές, ενώ κλούβες και
περιπολικά και από άλλες περιοχές πλησιάζουν στο σημείο για ενίσχυση.
ΦΩΤΟ
(Οι ΦΩΤΟ παρακάτω είναι του χρήστη του twitter @northaura)
Mε
το σύνθημα "Βιάζεται η αλήθεια. Βιάζεται ο τόπος και η ζωή μας. Το
κίνημά μας δεν φιμώνεται" οι κάτοικοι της Χαλκιδικής οργανώνουν, σήμερα,
συλαλλητήριο διαμαρτυρίας ενάντια στην εξόρυξη χρυσού στην περιοχή τους. Ηδη,
έχουν ξεκινήσει λεωφορεία, από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με
ανθρώπους που τάσσονται στο πλευρό των κατοίκων και θέλουν να συνδράμουν
στον αγώνα τους, ενάντια στο τεράστιο οικονομικό και περιβαλλοντικό
σκάνδαλο που συντελείται στην περιοχή τους.
Το Thesstoday.gr, με δύο ρεπόρτερς, θα καλύπτει, λεπτό προς λεπτό, το συλλαλητήριο, που αναμένεται να είναι μεγαλειώδες.
Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013
ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΓΩ ΤΟ ΒΡΑΔΥ
Την πόρτα ανοίγω το βράδυ,
τη λάμπα κρατώ ψηλά,
να δούνε της γης οι θλιμμένοι,
να 'ρθούνε, να βρουν συντροφιά.
Να βρούνε στρωμένο τραπέζι,
σταμνί για να πιει ο καημός
κι ανάμεσά μας θα στέκει
ο πόνος, του κόσμου αδερφός.
Να βρούνε γωνιά ν' ακουμπήσουν,
σκαμνί για να κάτσει ο τυφλός
κι εκεί καθώς θα μιλάμε
θα 'ρθει συντροφιά κι ο Χριστός.
SOS
ΑΠΟ αλεπου του Ολυμπου
Στην
Ελλάδα που ''ακύρωσε'' τον αγωγό Μπουρκάς Αλεξανδρούπολης και τον South
Stream που θα έδιναν πνοή στην Θράκη μας και σε όλη τη χώρα
αναβαθμίζοντας μας γεωπολιτικά , αλλά που ταυτόχρονα ''άνοιξε την
αγκαλιά της'' στα βαρέα μέταλλα και στο κυάνιο της El Dorado και των
υποταχτικών της...
Χαλκιδική...Πολίτες από όλη την Ελλάδα όπου και αν ανήκετε σας στέλνουμε S.O.S.
Τη στιγμή που γράφουμε αυτές τις γραμμές χτυπάνε πάλι οι καμπάνες στην Ιερισσό μας, κάποιοι προσαχθέντες μάλλον έχουν ΄΄χαθεί΄΄ , έχουν ΄΄αργήσει να γυρίσουν΄΄ , ποιος νοιάζεται...
Στην
Ελλάδα που ''ακύρωσε'' τον αγωγό Μπουρκάς Αλεξανδρούπολης και τον South
Stream που θα έδιναν πνοή στην Θράκη μας και σε όλη τη χώρα
αναβαθμίζοντας μας γεωπολιτικά , αλλά που ταυτόχρονα ''άνοιξε την
αγκαλιά της'' στα βαρέα μέταλλα και στο κυάνιο της El Dorado και των
υποταχτικών της...
Στην χώρα των θαυμάτων μια ''χρυσή σιωπή'' έχει απλωθεί σε ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ και στα μνημονιακά ΜΜΕ.
Στην Χαλκιδική μας ο... Όργουελ και το 1984 γίνονται πάλι επίκαιροι.
Η επαπειλούμενη καταστροφή μας με βαρέα μέταλλα βαπτίζεται επένδυση.
Οι
ανεπανόρθωτες βλάβες που πρόκειται να συμβούν όπως τεκμηριωμένα έχουν
αποδείξει δεκάδες πανεπιστημιακοί καθηγητές μαζί με την απώλεια
μακροπρόθεσμα χιλιάδων θέσεων εργασίας προσπαθούν να καλυφθούν με το
φύλλο συκής των θέσεων εργασίας που για ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ θα
δώσει η εταιρεία.
Θέσεις με υποθήκη το μέλλον το δικό μας , των
παιδιών μας, των άλλων επαγγελμάτων σε αλιεία, τουρισμό, κτηνοτροφία,
μελισσοκομία κτλ των νερών μας, του πανέμορφου περιβάλλοντός μας.
Ο ειρηνικός αγώνας μας αφού δεν μπόρεσε να καταπνίγει βαπτίζεται τρομοκρατία.
Οι
δεκάδες ειρηνικές πορείες μας, νέων γέρων , ανδρών γυναικών από όλη τη
Χαλκιδική προσπαθούν έντεχνα να τσουβαλιαστούν και να ποινικοποιηθούν ή
να τρομοκρατηθούν.
Πολίτες απο την Αμμουλιανή
την Ουρανούπολη τα Νέα Ρόδα την Ιερισσό, την Μεγάλη Παναγία Το Γομάτι
τον Πολύγυρο την Θεσσαλονίκη, απο κάθε γωνιά της πατρίδας σηκωθήκαμε απο
την ασφάλεια και την μακαριότητα του καναπέ και του τελεκοντρολ και
ΕΝΩΘΗΚΑΜΕ χωρίς προαπαιτούμενα χωρίς τοπικισμούς χωρίς κομματικές
ταμπέλες, (με όλα τα κουσούρια που έχουμε εμείς οι ''χωριατές'') και
διεκδικούμε το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ.
Να μην γίνουμε δούλοι του Μπόμπολα και των Καναδών για 500 ευρώ.
Να μην πουλήσουμε την πατρώα γη μας.
Να μην γονατίσουμε μπροστά στα αρπαχτικά που κάποιοι ΦΕΡΑΝΕ ΕΔΩ ΥΠΟΥΛΑ και χωρίς να μας ρωτήσουν.
Ελεύθεροι πολίτες απο όλη
την Ελλάδα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές και πιστεύετε πως η αλήθεια
και το δίκιο είναι πάνω από κόμματα και ευρώ, ενώστε τη δική σας φωνή με
τη δική μας.
Στηρίξτε μας στον αγώνα που κάνουμε.
Ο ειρηνικός αγώνας μας θα συνεχιστεί μέχρι όλοι να μάθουν για το έγκλημα που πάει να γίνει εδώ στην πανέμορφη Χαλκιδική μας.
Η Χαλκιδική είναι μόνο η αρχή στο έγκλημα του μνημονίου και της τρόικας.
Πολίτες από όλη την Ελλάδα όπου και αν ανήκετε σας στέλνουμε S.O.S.
You might also like:
Η πιο επικίνδυνη γυναίκα της Αμερικής
απο Γελωτοποιος
ή "Πως να φτιάξετε ένα παγωμένο cocktail molotov"
(Επαναστατική
κουζίνα)
Η Έμμα Γκόλντμαν ήταν αναρχικιά.
Ήταν μάλιστα τόσο ριζοσπαστική που ούτε ο «πρίγκιπας των αναρχικών», o γερο-Κροπότκιν, δεν την
άντεχε. Ήταν τόσο προοδευτική που οι σύντροφοι της δεν της επέτρεψαν να μιλήσει
στην Αναρχική Συνέλευση στο Παρίσι, το 1900.
Την είχαν χαρακτηρίσει ως την πιο επικίνδυνη γυναίκα της Αμερικής, αλλά
όταν απελάθηκε (ήταν Ρωσίδα) το 1919, κάποιος είπε: «Με τον ερχομό της ποτοαπαγόρευσης
και την αποχώρηση της κόκκινης Έμμα αυτή η χώρα θα γίνει πιο βαρετή από ποτέ.»
Το στοιχείο της Έμμα που δεν άντεχαν οι σύντροφοι και οι εχθροί της
ήταν... το φύλο της!
Ο φεμινισμός της Γκόλντμαν ήταν τόσο μπροστά από την εποχή της («8.000 χρόνια
μπροστά») που ακόμα και σήμερα ακούγεται καινοτόμος.
Αλλά ας δούμε ποια ήταν η Έμμα Γκόλντμαν και μετά θα φτιάξουμε ένα
φλεγόμενο-παγωμένο κοκτέιλ μολότοφ για να πιούμε.
Η Γκόλντμαν γεννήθηκε στην προεπαναστατική Ρωσία. Ο πατέρας της
δυσαρεστήθηκε που το πρώτο του παιδί ήταν κορίτσι και της το έλεγε συχνά. Όταν
η Έμμα είχε για πρώτη φορά περίοδο η μητέρα της την αντάμειψε με ένα ηχηρό
χαστούκι και της είπε: «Αυτό χρειάζεται σε μια κοπέλα όταν γίνεται γυναίκα, σαν
προστασία κατά της ατίμωσης.»
Στο σχολείο ήταν άριστη μαθήτρια, αλλά δεν της επιτράπηκε να συνεχίσει
στο Γυμνάσιο επειδή «δε συμμορφώθηκε σε θέματα διαγωγής». Οπότε ξεκίνησε να
δουλεύει σε εργοστάσιο.
Όταν έγινε δεκαπέντε ο πατέρας της ξεκίνησε να ψάχνει για γαμπρό και να
κανονίζει την αμοιβή της αγοραπωλησίας. Όταν η Έμμα διαμαρτυρήθηκε και δήλωσε
πως δεν ήθελε να παντρευτεί ο πατέρας της ξεκαθάρισε τη θέση της γυναίκας:
«Μόνο να φτιάχνουν ζυμαρικά και να δίνουν στον άντρα πολλά πολλά παιδιά.»
Η Έμμα πήρε τα ζυμαρικά της και μετανάστευσε στη Αμερική.
Εκεί, στη «χώρα της ελευθερίας», κατάλαβε ότι η μοίρα των φτωχών
Αμερικάνων δε διέφερε σε τίποτα από εκείνη των Ρώσων δουλοπάροικων. Επηρεασμένη
από το περιβάλλον της εντάχτηκε στο αναρχικό κίνημα.
Η Έμμα πολύ γρήγορα διακρίθηκε για ευφυΐα της και το ρητορικό της
ταλέντο. Ο Γιόχαν Μοστ, ο βασικός ομιλητής του κινήματος, την προόριζε για
διάδοχο του, μέχρι που η Έμμα αντιτάχτηκε στον απροκάλυπτο αντρικό σωβινισμό
του και αποχώρησε.
Το κίνημα δεν μπορούσε να την αποδεχτεί, αφού η Έμμα δεν παρέλειπε σε
κάθε ομιλία της να αναφέρεται στη σεξουαλική αυτοδιάθεση των γυναικών, θέμα
πολύ εκρηκτικό ακόμα και για τα χέρια των αναρχικών.
Την εποχή εκείνη, τέλος του 19ου αιώνα, μεσουρανούσε το αστικό
φεμινιστικό κίνημα των σουφραζέτων. Μοναδική διεκδίκηση αυτών των γυναικών ήταν
η γυναικεία ψήφος.
Η Έμμα όμως γνώριζε ότι έτσι δε θα κέρδιζε τίποτα η γυναίκα. Μόνος τρόπος
να απελευθερωθεί θα ήταν:
«Η ανάπτυξη της γυναίκας, η ελευθερία της, η ανεξαρτησία της, πρέπει να
είναι αποτέλεσμα των δικών της ενεργειών. Πρέπει να επιβάλλει τον εαυτό της σαν
προσωπικότητα και όχι σαν σεξουαλικό αντικείμενο. Μετά πρέπει να αρνηθεί το
δικαίωμα οποιουδήποτε άλλου πάνω στο σώμα της, να αρνηθεί να κάνει παιδιά παρά
μόνο αν τα θέλει, να αρνηθεί να υπηρετήσει το θεό, το κράτος, την κοινωνία, το
σύζυγο κλπ. Να ελευθερώσει τον εαυτό της από το φόβο της κοινής γνώμης και της
κοινής καταδίκης. Μόνο αυτά θα την ελευθερώσουν, όχι η ψήφος.»
Ας φτιάξουμε τώρα το κοκτέιλ μας. Είναι πολύ απλό.
Στη φραπεδιέρα ρίχνουμε μια μπάλα παγωτό βανίλια, μισή κούπα καφέ και 40 ml βότκα. Τα χτυπάμε μέχρι να
λιώσει το παγωτό. Στη γεύση μοιάζει πολύ με το White Russian.
Το ρίχνουμε σε ένα old fashioned
ποτήρι (με χοντρό γυαλί).
Μετά ρίχνουμε από πάνω μισό φλιτζανάκι του καφέ 151 proof rum. Αυτό είναι ρούμι που
φτάνει σε περιεκτικότητα τους 75 βαθμούς (συνήθως έχουν 40).
Το ανάβουμε και το σερβίρουμε!
Οι σουφραζέτες την κατηγορούσαν ως «γυναίκα-άντρα», οι αναρχικοί ως
γυναίκα και οι υπόλοιποι ως ελευθερίων ηθών αναρχικιά.
Εκείνη δεν πτοήθηκε.
Το 1915, σε ένα ακροατήριο 600 ατόμων στην Νέα Υόρκη, αφού μίλησε για τον
έλεγχο των γεννήσεων, έκανε κάτι που ούτε ο Φρόιντ δε θα μπορούσε να αποδεχτεί:
Έδειξε πως πρέπει να φοριέται ένα προφυλακτικό!
Αμέσως συνελλήφθη για προσβολή της δημοσίας αιδούς, των χρηστών ηθών και
άλλων παρόμοιων αφηρημένων εννοιών.
Γράφτηκε τότε σε εφημερίδα της Νέας Υόρκης: «Η Έμμα Γκόλντμαν πήγε φυλακή
επειδή υποστήριζε ότι οι γυναίκες δε χρειάζεται να κρατάνε πάντα το στόμα τους
κλειστό και τα πόδια τους ανοιχτά.»
Άλλες δυο φορές φυλακίστηκε η Έμμα. Η πρώτη ήταν για διακίνηση αναρχικών
ιδεών και η δεύτερη για παρεμπόδιση της στρατολόγησης –κατά τη διάρκεια του
πρώτου παγκόσμιου πολέμου.
Ενδιάμεσα από τις φυλακίσεις είχε συλληφθεί τόσες πολλές φορές, ώστε όποτε
πήγαινε σε δημόσια ομιλία έπαιρνε μαζί της κι ένα βιβλίο, για να έχει κάτι να
διαβάζει στο κρατητήριο.
Ενώ στην αρχή της «καριέρας» της είχε πάρει μέρος σε απόπειρες δολοφονίας
πολιτικών και επιχειρηματιών, σύντομα διαφοροποιήθηκε από την τακτική της ανταπόδοσης
της βίας.
Έγραφε η Έμμα:
«Δεν πιστεύω ότι τέτοιες πράξεις μπορούν να φέρουν την κοινωνική αλλαγή ή
ότι είχαν ποτέ έναν τέτοιο σκοπό. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με μια πλατιά και
μεγάλη εκπαίδευση σε σχέση με τη θέση του ανθρώπου στην κοινωνία και την
πραγματική του θέση με τον συνάνθρωπο του.
Και ακόμα μπορεί να γίνει με το παράδειγμα. Να βιώνω αλήθειες και όχι
μόνο να μιλώ θεωρητικά για το περιεχόμενο τους.
Και τελικά το πιο δυνατό όπλο βρίσκεται στη συνειδητή, έξυπνη και
οργανωμένη διαμαρτυρία των μαζών, μέσα από την άμεση δράση και τη γενική
απεργία.»
Όταν απελάθηκε από την Αμερική συνέχισε το έργο της στον Καναδά. Έπειτα
βρέθηκε στην πατρίδα της, όπου πλέον δεν υπήρχε Τσάρος, αλλά Στάλιν.
Ο «πατερούλης», ως γνωστόν, δε συμπαθούσε καθόλου τους αντιφρονούντες,
έτσι σύντομα η Γκόλντμαν εκδιώχτηκε και από τη Σοβιετική Ένωση.
Πολέμησε στο πλευρό των αναρχικών στον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο και πέθανε
το 1940 στον Καναδά, δεκαετίες πριν οι γυναίκες αρχίσουν να καίνε τα σουτιέν
τους, πριν ανακαλυφτεί το αντισυλληπτικό χάπι.
Όμως ακόμα και σήμερα, την εποχή της σεξουαλικής απελευθέρωσης και του Sex & the City, θα σοκάριζε πολλoύς με
μια φράση όπως αυτή που γράφτηκε στα τέλη του 19ου αιώνα:
«Αν αγαπήσω έναν άντρα θα του δοθώ, χωρίς να ζητήσω την άδεια του Ραβίνου
ή του Νόμου, και μόλις σβήσει αυτή η αγάπη, θα φύγω, χωρίς να ζητήσω την άδεια
κανενός.»
(Υλικό για το κείμενο αντλήσαμε από το «Η κόκκινη Έμμα μιλάει»,
σταχυολόγηση κειμένων της Γκόλντμαν, εκδόσεις Μπαρμπουνάκη, 1984.)
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)